Dříve, no vlastně od dob mého prvního PC 486, jsem modeloval scény v 3D Studiu. Nejdříve 3DS4.0 pro DOS, poté MAX pro Windows. V rámci legalizace softwaru (před lety) muselo jít MAXko z domu. Teď bojuji s Blenderem.
Výsledkem boje s ne zcela intuitivním ovládání Blenderu je scéna jejíž finální render zde chci představit a podrobit kritice. Scéna je relativně jednoduchá, inspirována Escherovými obrazy. Tvoří ji vlastně jen kvádry (celkem 150) a krychle (2500). Na obrázku je vidět pouze část z těchto objektů. Dále scénu tvoří dvě světla: Hemi a Lamp. Hemi zlehka osvětluje scénu z leva (a nemá stíny) a červená Lampa zespodu. Lampa má nastavené měkké stíny (16 samples). Dále je použit ambient occlusion (32 samples) pro plastičtější podání objektů. Radosita by byla jistě vhodnější, bohužel i ve velmi jednoduchých scénách se ukázala býti velmi pomalou. Finální render je v rozlišení 1920*1080 a 16xFSAA a na Intel Quad Core 9300 trval přibližně 45minut. Nedílnou součástí výroby scény bylo 1.5l ryzlinku vlašského, který pomáhal autorovi a bez jeho efektu by tato scéna asi nevznikla.